Grafisk content

Hvad er grafisk content?

Grafisk content, også kendt som grafisk indhold eller grafisk design, refererer til visuelt orienteret indhold, der er skabt med det formål at formidle information, ideer eller æstetik gennem grafiske elementer. Dette indhold kan omfatte billeder, illustrationer, ikoner, typografi, farver og layout. Grafisk indhold spiller en afgørende rolle i markedsføring, reklame, webdesign, trykte materialer, sociale medier og mange andre områder.

Problemstilling

SDH ønsker at styrke sin position på det danske marked i relation til målgruppen 40-49-årige. For SDH er det vigtigt, at strategien understøttes af et bæredygtigt og samfundsansvarligtkædeprodukt med individuelle kendetegn og lokal forankring.

Metode og Overvejelser

Canva.com

Canva.com er en velkendt grafisk designplatform, der har været anvendt til at skabe smukke visuelle indlæg til sociale medier.

Pexels.com

Pexels.com er en udbredt ressource for gratis lagerfotos og videoer, og den tilbyder brugerne adgang til en omfattende samling af visuelt materiale til forskellige anvendelsesformål.

ChatGPT

Jeg anvendt ChatGPT som en kilde til kreativ inspiration, tekst og information.

Løsning:

På baggrund af den identitet, der formes via grafisk indhold, er det vigtigt at udarbejde et brandboard, en landingpage og 10 SoMe opslag på Facebook, som inkluderer samtlige komponenter, der definerer virksomheden eller brandet.

Brandboard

En brandboard er en visuel reference, der omfatter det primære logo, farveskala, typografier og andre visuelle elementer for et brand. Den er essentiel for at opretholde ensartethed i brandets materialer og garanterer genkendelighed. Brandboard bidrager til effektiv kommunikation af brandets budskab og tjener som en praktisk vejledning for designere og markedsføringsfolk, hvilket sparer tid og sikrer en konstant visuel identitet.

SoMe opslag

Med udgangspunkt i min brandboard har jeg udviklet 10 unikke Facebook-opslag, som Small Danish Hotels kan dele for øge og forbedre salget.

Med en popularitet på 88% blandt mennesker i aldersgruppen 40-49 år er Facebook det foretrukne sociale medie i Danmark. Af denne grund har jeg valgt at tilpasse min content marketing-strategi for SDH til platformen.

Landingpage

Til slut er der oprettet en landingpage med det formål at fange kundens interesse. Dette er af afgørende betydning, da det har potentiale til at øge konverteringsgraden, rette besøgendes opmærksomhed mod et bestemt tilbud eller produkt samt indsamle værdifulde data om brugernes handlinger og præferencer.

Literaturliste

Canva. https://www.canva.com/

Din Virtuelle Assistent. https://din-virtuelle-assistent.dk/

Pixabay. https://pixabay.com/da/

Pexels. https://www.pexels.com/da-dk/

Unscreen. https://www.unscreen.com/

Giphy. https://giphy.com/

Danmarks statistik https://www.dst.dk/da/Statistik/nyheder-analyser-publ/nyt/NytHtml?cid=46771

Denne hjemmeside bruger cookies. Ved at fortsætte med at bruge denne side accepterer du vores brug af cookies.